Book Review

I Messed Up Book Tag

I was tagged by Traveling Across Pages for the I Messed Up Book Tag. Thank you, Sarah! Definitely check out her blog and love all her posts and reviews just like I do!

The prompt

I Messed Up Book Tag

A character appearance that you misread or imagined differently.

Definitely Perry from Under the Never Sky. You can’t be that dark and jaded and have blonde hair. Okay you totally can, but I did not imagine Perry as a blonde. In my mind he has dark hair!

A character name that you have been pronouncing wrong.

Cleoiana from Falling Kingdoms. I don’t know if I’ve been pronouncing it wrong or I’ve just been totally confused as to how it’s pronounced, oh, through five books now. Her nickname is Cleo. So…is her name Cleo-ee-ahna? I’m hung up on the four vowels in a row. I would usually look up the pronunciation by now, but now it’s kind of a fun game for me when I read these books and see her name like that and try to figure out what in the world that name is. I’ve been reading this series for two years now, there’s no going back on her name pronunciation now!

An overused trope that is your guilty pleasure.

Definitely the badass girl who can kill anyone and weighs 100lbs but can overpower a man 3x her weight with her stealth and by being one step ahead of him. She be fierce but also she can be emotional and needs a shoulder to cry on every now and then. Its SO overused but I still love it.

A cliche character type that you like better on screen than reading about.

Uh…I don’t know if there’s any character type that I like better on screen.

Have you ever not read or completed a required-reading book for school?

It wasn’t for school, it was for an internship I did and we had to read The 7 Habits of Highly Effective People. The class was boring, the book was even worse. Did I mention that I am not type A, black and white, first born type person? There is no method to the crazy that is organizing my life and a Franklin Covey planner cannot save me! At the end of the class me and a few of my classmates got together for a bonfire and actually threw a few copies in. And I know, I know. I read Fahrenheit 451, I know you can never ever ever burn books and what was I thinking and I’m the devil and I’m leading society into a dystopian future where we have numbers and not names, whatever. I also threw in a few of my bras that night too so it wasn’t one of my brightest moments. I have no idea what kind of statement we were trying to make by burning bras. What can I say, I was compelled by the flames for madness!

Have you ever skipped (or wanted to) a chapter from the point of view of a character you weren’t interested in?

YES. OMG. YES. Falling Kingdoms is one where it’s told from 4 POVs and something suspenseful and crazy would happen with one POV and OH, next chapter lets just hop to something IN ANOTHER KINGDOM THAT NO ONE CARES ABOUT. I don’t skip these drastic changes in POV, but ugh it’s so frustrating and I definitely want to. Sometimes I glance ahead just to make sure everyone is okay and then go back haha.

Have you ever canceled social plans to read a book?

Yes. I have done this. But usually it was all falling thru a little anyway and I just gave the situation a little nudge so that I could stay home and read something amazing. The worst thing I’ve ever done was no call no show into work so that I could binge read Hunger Games for the first time. But! It was on a Saturday and my boss was out of town and it wasn’t “super” necessary. And my boss read the books three months later and told me he would’ve skipped work too. So boom. I work from home now and there are a few days that I reallocate all my work for the rest of the month so I can spend my son’s nap time reading instead of working. Perks of freelance babaaaaay.


My tags


My final thoughts

Feel free to do this tag and link back to my page! Are any of your answers the same as mine??


Thanks for reading!




30 thoughts on “I Messed Up Book Tag”

  1. I might steal this post and do it even though I wasn’t tagged… it just looks so fun 😂 I misspronounce lots of names *Cough* throne of Glass *Cough* I mean Kale… wtf 😂 *Cough* sorry I just have a bad case of WHY WOULD YOU PRONOUBCE RHYSAND AS REESAND… But anyway I’m bad with pronunciations and always look up guides.

    Liked by 1 person

    1. *goes back*
      *edits posts*
      *tags Elise to see all her all caps fan girl answers!!!!*

      Hahaha!!! SJM is like “I shove letters together and you will pronounce them the way I mean it even if it makes so sense” Luckily I read Chaol and did the pronunciation online so I’ve always been saying Kale, but REESAND?! No. Just no to that. Why she calls him Rhys it’s Rees!!?! Noooooo. That bat baby will always be Ryyyyyyyeeees to me 😂


      1. YAYYYY! I will make my all caps fangirl answer as random as possible 😂

        Yeah SJM just keyboard smashes while writing and that’s her character name! I think I looked up Chaol not far into Tog but when I first saw Aelin I read it as Alien for a while… (opps 😂) And yeah WHO SAYS REESAND?! I kinda like Rees better than Rhys but REESAND sounds dumb so I refuse to pronounce it that way

        Liked by 1 person

      2. Omg it took me til QoS to actually look up how to pronounce her name 😂 Ya know I think it’s actually Celaenthivknd Sardithein… I don’t think I had too much trouble with Celaenf7jkcge but I still looked it up to be sure

        Liked by 1 person

    1. We were all caught up in burning things and somehow we thought it would be a good idea! One of my favorite nights ever with all my girlfriends burning bras for no apparent reason! 😂 Thankfully I wear $10 t shirt bras like a middle schooler so it was NBD 😂😂 Thanks for reading!

      Liked by 1 person

  2. I can’t blame you for not finishing the 7 Habits book (sooooooooo LONG!!!), but I’m sorry to hear you didn’t enjoy the class! My 7 Habits coach was so funny and engaging, and the habits have really gone a way toward changing my life. Although, I use my own planner, not theirs. You gotta do what works for you!

    Liked by 1 person

  3. Ugh 7 Habits sounds like a horrible reading experience lol, I’m okay with burning it! And lol about Falling Kingdoms… I’m not even going to try with that name.

    I like the badass girl trope too especially when they Jason Bourne some 300 lb guy lol.

    Liked by 1 person

    1. Don’t ever read that book! I don’t care that I’ll never be “Highly Effective” 😂

      I always think that I could take some dude after I read books like that but then I get winded jogging to my mailbox and I’m like “naaaaaaahhh” 😂


  4. I get the POV thing. In Eldest, the sequel to Eragon, I absolutely hated it when Paolini would write from Roran’s perspective. I remember Roran being such a boring character and that the story could have been so much better with minimal appearances by him.

    Liked by 1 person

  5. Wow thank you for tagging me, I didn’t know I was tagged so sorry for being late. I would have visited even sooner if I’d have known 🙂 I’d love to try out this tag soon. The 7 Habits of Highly Effective People? I’ve never heard of it here but even the title sounds boring, lol 😮

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in: Logo

You are commenting using your account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s